אחד התיקונים הכי נפוצים בדודי חשמל אלו הם בגופי החימום של הדוד. על פי רוב יהיה צורך להחליף את דוד החימום. מהו דוד החימום? מה גורם לכך שהוא מתקלקל וכמה עולה להחליף את גוף החימום? ננסה לבדוק בהמשך.

מהו גוף חימום ומה תפקידו?

גוף חימום זהו רכיב חשמלי אשר תופס מקום חשוב ביותר בהרבה מכשירי חשמל הנמצאים בשימוש ביתי. אם זה בקומקום החשמלי ואם זה במכונת הכיבסה. במקרר או במדיח הכלים. גוף החימום נמצא גם בדוד השמש וגם בדוד החשמל.

מה בעצם תפקידו של גוף החימום?

גוף החימום הופך את האנרגיה החשמלית האלקטרו מגנטית לאנרגיית חום וזה מה למעשה יוצר את מקור החום במכשיר החשמל הספציפי.

כאשר מדובר בדוד שמש או בדוד החשמל, שם נמצא גוף החימום בתוך המערכת החשמלית. היא מכונה – פלאנג'. הפלאנג' ממוקם בחלקו התחתון של הדוד. הוא מורכב מפלטה של ברזל כאשר עליו נמצא גוף החימום והתרמוסטט. במקרה וגוף החימום מתקלקל, אפשר למעשה להחליף רק אותו. אך במקרים אשר בהם גם הפלאנג' נהרס בעקבות התמלאות החלודה או אבנית, כך גם אם הוא כבר הספיק להתיישן ועברו עליו מעל לשנתיים מהיום אשר בו הוא הותקן בדוד השמש, הרי ברור כי עדיף להחליף אותו בחדש.

מי יטפל בגוף החימום?

חשוב לדעת כי בכל מה שקשור לנושא של החלפת גוף החימום כמו גם טיפול בשאר החלקים המרכיבים את הדוד, כמו החלפת מתג חכם לדוד וכדומה, חשוב לפנות אל אנשי מקצוע אשר מכירים היטב את מבנה הדוד ובייחוד את אלו שקיימים היום, על מנת שהם יבצעו את המלאכה בצורה הכי נכונה והכי טובה. רק באופן כזה אפשר יהיה להיות רגועים כי המלאכה תתבצע במומחיות וזה יאריך את חייו של דוד החשמל.

גם אם יש צורך בהחלפה מלאה של כל דוד החימום הרי חשוב שזה ייעשה על ידי אנשי מקצוע מומחים אשר ידעו איך לבצע את המלאכה בצורה נכונה ומקצועית על מנת שהתוצאות תהיינה מושלמות. הן מבחינת הבטחה לאורך החיים של הדוד והן מבחינת השמירה על הבטיחות של העובד כמו גם של הדיירים במקום.

תקלות נפוצות בדוד החימום

גוף החימום בדוד נוטה להתקלקל די הרבה ויש לכך סיבה מאוד מובנת. גוף החימום נמצא בתוך מאגר מים ועל כן הוא מתמלא לעיתים קרובות באבנית. אז יש אפשרות להשתמש בסנן אבנית שיטפל באבנית המצטברת בדוד אך יש כאלה הטוענים כי זה לא ממש יעזור כי בכל מקרה עדיין תצטבר אבנית על גוף החימום.

על מנת לבדוק האם דוד החימום עובד או לא, ישנה אפשרות לבדוק בשלושה דרכים. 

  1. דוד החימום מקצר – זוהי בדיקה מאוד פשוטה. אם כל החשמל בבית 'קופץ' כאשר מדליקים את הדוד, הרי ברור כי ישנה בעיה עם גוף החימום וברוב המקרים לא יהיה מנוס מהחלפה של גוף החימום.
  2. המים אינם מתחממים – היות והאבנית 'סוגרת' על גוף החימום, הרי שהחום לא מצליח להגיע אל המים או שפשוט אורך להם הרבה זמן להתחמם.
  3. עליה בעלויות החשמל – כאשר אתם מגלים כי חשבון החשמל שלכם גבוה מהרגיל, ייתכן מאוד כי גוף החימום בדוד החשמל חלש או מקולקל לגמרי.

אל מי פונים?

אז כפי שכבר הבנתם, יש לפנות אל איש מקצוע שידע לבצע את הטיפול בגוף החימום בצורה נכונה ומקצועית. לשם כך כדאי לברר ולעשות מחקר בקרב אנשים שרכשו לאחרונה דוד חדש ולקבל מהם את המידע הרלוונטי.