עו"ד מחיקת רישום פלילי

מדי חודש משרד העבודה מקבל אלפי שיחות מן אזרחים מודאגים שזה עתה פוטרו, רובם לא יודעים את זכויותיהם ואת המגיע להם וכתוצאה מכך מפסידים פיצויים רבים אשר מגיעים להם כחוק. כמו כן, אחרים מפוטרים כרעם ביום בהיר בלי לדעת שמגיע להם שיחת שימוע לפני פיטורין בהם יוכלו להעמיד את כל טענותיהם כ-חוק, כמו כן זמן סביר להתארגן ולחפש עבודה חדשה. נועדנו עם משה וקרט מ-משה וקרט ושות', משרד עורכי דין על מנת להבין מה הם הזכויות שלנו.

שיחת שימוע לפני פיטורין: חובת המעסיק, זכות לעובד

לא מעט פעמים אנו שומעים על מעסיקים אשר מפטרים את עובדיהם ללא שיחת שימוע כלל. למעשה, שימוע לפני פיטורין הוא הליך חובה אשר צריך להיעשות על מנת ש"הפיטורין" יחשבו תקינים וקבילים. תהליך שימוע לפני פיטורין נועד על מנת לתת למעסיק ולעובד להשמיע את הצדדים שלהם ולנסות לדרוש לתיקון תוך כדי שמירה על יחסים מכבדים והזדמנות שווה לעובד להביע את עמדתו. 

במהלך שיחת השימוע על המעסיק להשמיע את הסיבות בגללן מעוניין לפטר את העובד, המעסיק צריך להביא סיבות הגיוניות וממשיות הקשורות להתנהגות והתנהלות העובד ולא סיבות כלליות ללא שום ביסוס. 

בהנחה ולא נעשה שום שיחת שימוע לפני פיטורין רשאי העובד לתבוע את המעסיק על אי עריכת שימוע על פי חוק, לרוב יוכל לקבל העובד בין חודש ל – 12 חודשים משכורת בהתאם למקרה עצמו.

איך אנחנו מחשבים פיצויים?

למעשה כאשר אנחנו מדברים על חישוב פיצויים אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש, החוק עושה לנו מעט סדר ומחלק לנו את הפיצויים על פי שני סוגים של פיטורין:

עובד שפוטר על ידי המעסיק – גובה הפיצויים יהיה לרוב על פי חישוב של משכורת אחת לכל שנה בה הועסק העובד, כמו כן בהנחה והיו שינויים באחוזי המשרה שלו במהלך יחושב הפיצוי באופן אינדיבידואלי ונפרד לכל חודש/שנה וכו'. כמו כן, חובתו של המעסיק לשלם את פיצויי הפנסיה על פי חוק.

עובד שהתפטר – לא מעט מקרים גם עובד שהתפטר יהיה זכאי לקבל פיצויי פיטורים דומים לזה שפוטר. התפטרות שנעשתה בגלל העברת מקום מגורים כתוצאה מחתונה, גירושין, מעבר למגורים באזורי פיתוח ועוד שלל סיבות יכולים להוות זכאות לפיצויי פיטורין כדין עובד שפוטר. כמו כן, מצבים בהם היו הרעה בתנאי העבודה או סכסוך יחסי עבודה הוא גם מצב בו יכול לדרוש פיצויים.

 

  • על חובת העובד להוכיח כי נעשתה הרעה מוחשית בתנאי העבודה שלו, או בעיה אחרת ביחסים שלו עם המעסיק אשר אין מנוס אחר מפיטורין. כמו כן, עליו להוכיח כי נתן התראה למעסיק על כוונותיו ואפשר למעסיק הזדמנות לתקן את טיב היחסים ביניהם.

 

חישוב פיצויים – מלאכת מחשבת של ממש

כאשר אנחנו מדברים על חישוב פיצויים אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש המורכבת מעולם שלם, כל מקרה נבחן לגופו ואין תשובה אחידה לכולם. אנו מאמינים שלכל עובד מגיע להילחם על הזכויות המגיעות לו לפי חוק.

משרד עורכי דין משה וקרט ושות' מתמחים למעלה מ -21 שנה  בדיני עבודה, זכויות עובדים, תביעות ייצוגיות בדיני עבודה וייצגו קשת רחבה של לקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים, גופים ותאגידים. במשך השנים צבר המשרד ניסיון רב ומוניטין אשר הפכו אותו לברירת המחדל אצל לא מעט לקוחות.

אל תפגעו בזכויות שלכם – לתיאום פגישה 03-6137488