על פניו, נראה כי ההשפעות המזיקות של השמנה על הבריאות מצטברות עם חלוף הזמן, ויש קושי לנבא את המידה שבה ההרזיה בטיפול מתמשך עשויה להפוך על פיה את ההשפעות השליליות של ההשמנה. ברם, ישנם דיווחים על השפעות אפקטיביות של ירידה בכוונה במשקל על חיים לתקופה ארוכה ועל בריאות מיטבית. חרף העובדה שיש נסיבות מקלות להאמין, כי ירידה טיפולית במשקל הגוף עשויה לתרום להקלה בכל מיני תסמינים, כמו למשל – דום נשימה מתוך שינה, או לחלופין אי ספיקת לב, כמעט לא ניתן לכמת את היתרונות של הירידה במשקל. טיפול בהשמנה נודע לפעמים כאקלקטי, בעוד לסובל מהשמנה מוצעת תכנית שיש בה תרופות להרזיה, פעילות גופנית, ודיאטה דלת קלוריות. לפעמים, ירידה אינטנסיבית מדי במשקל הגוף עשויה להיות כמטולטלת, כאשר נדרשת הפעולה של מפסיקים להתנדנד במשקל.

לאיזה סיכונים נחשפים הסובלים מהשמנת יתר?

הסובלים מהשמנת יתר חייבים לנקוט בכל מיני פעולות להרזיה, בשל כך כי מעבר לשינויים פיסיים מובהקים, ההשמנה עשויה להוביל לכמה מצבים קשים ומסכני חיים ממש, כמו אלו –

  • השמנה עשויה להשפיע על איכות החיים שלכם, ולגרום לכם לכל מיני בעיות פסיכולוגיות, לרבות – דימוי עצמי נמוך, או דיכאון.
  • סוכרת מסוג שתיים.
  • שבץ.
  • מחלת לב כלילית.
  • כל מיני סוגים של מחלת הסרטן, כמו למשל – סרטן המעי או סרטן השד.

מה ההשקפה הנקודתית של השמנת יתר, והאם צריכים לנקוט בכל פעולה בשביל להפסיק "להתנדנד" במשקל הגוף?

לא קיימת שיטה מהירה של טיפול בהשמנת יתר. לרדת במשקל דורש מחויבות, וזה לוקח זמן רב, והיא מיושמת היטב כאשר היא מושלמת במלואה. מי שמעורב בתכנית ההרזיה שלכם, נדרשים לספק לכם תמיכה תמידית וטיפים איך לשמור על הירידה במשקל שהשגתם, תוך כדי כך כי מפסיקים להתנדנד במשקל. עוד פעולות שעשויות לסייע לכם להרזות הן מעקב באופן קבוע אחרי משקל הגוף שלכם, שיתוף בתהליך ההרזיה של קרובי משפחה ושל חברים טובים, והצבה של מטרות ריאליות, וכיוצא בזה. גם אם תרדו מעט קילוגרמים, כמו כשלושה אחוז או למעלה מכך ממשקל הגוף ההתחלתי שלכם, ותשמרו על כך במשך שארית חייכם, תוכלו להפחית באופן ניכר את הסיכונים לפתח סיבוכים שקשורים להשמנה.

מה כדאי שתדעו על טיפול בהשמנה?

הדרך הכי מיטבית לטיפול בהשמנה מקורה בצריכה של תזונה בריאה, תוך כדי הפחתה של קלוריות, ושקידה על פעילות גופנית מדי יום. על מנת ליישם זאת, תצרכו תזונה מאוזנת, בבקרה של קלוריות, כהמלצה של רופא המשפחה שלכם. כדאי שתחברו לקבוצת טיפול בהרזיה. תאכלו לאט, ותימנעו מלהיות נוכחים בסיטואציות שעשויות לפתות אתכם לאכול יותר מדי. כדאי שתקבלו אף תמיכה פסיכולוגית מבעל מקצוע מומחה בתחום הבריאות, על מנת שהוא יסייע לכם לשנות את הדרכים שבן הנכם חושבים על אכילה ועל אוכל.