תכנון והקמה מערכות סולאריות

יותר ויותר ישראלים בוחרים בשנים האחרונות להשתמש בשירות של מערכות סולאריות, בין אם זה בבית ובין אם זה בעסק. השירות מיועד להתקנת מערכות סולאריות על מנת להשתמש בהן לצורך יצירת חשמל באמצעות אנרגיית השמש. כך נהוג בכל העולם היום, וכאמור גם בישראל.

הרעיון הוא מאוד פשוט, במקום להשתמש ביצירת חשמל בצורה רגילה, באמצעות חומרים יקרים ומזהמים, אזי שמתקינים מערכות סולאריות על גבי גג המבנה או במקומות פתוחים אחרים, אז אפשר לנצל את קרני השמש והאנרגיה שהם מייצרים לצורך יצירת חשמל טבעי, זמין, כל הזמן. זה הרבה יותר זול, הרבה יותר יעיל, ובוודאי הרבה יותר נקי לסביבה מאשר יצירת חשמל באופן רגיל.

מי מבצע את התהליך וכיצד הוא מבצע?

התקנת מערכות סולאריות איננה יכולה להתבצע על ידי כל אחד. בשביל לבצע התקנה מסודרת ומקצועית, יש לפנות אל גורמי מקצוע שמתמחים בכך. מדובר על גורמים שיש להם את הידע, ניסיון, כלים ואמצעים מקצועיים, וחשוב לא פחות, יש להם את הסמכות וההרשאה לבצע סוג כזה של תהליך.

התהליך כולל מספר שלבים. בשביל לבצע התקנת מערכות סולאריות בצורה נכונה, צריך תחילה לבחון את המבנה, לבחון את הסביבה, לראות כיצד בדיוק ניתן לבצע את ההתקנה, באופן שישרת את דיירי המבנה בצורה הטובה ביותר. באופן טבעי הפאנלים הסולאריים אמורים להיות מותקנים באזור ישר, חלק, וכן באזור שחשוף לשמש.

על מנת לבצע את ההתקנה בצורה מסודרת ובשביל שיהיה ניתן להשתמש במערכת, אז חייבים לעשות זאת על פי חוק ולקבל את האישורים הנדרשים. האישורים יתקבלו אחרי שתתבצע ביקורת במקום ואכן יתקבל היתר לבנות את הפאנלים, בידיעה שאינם פוגעים במבנה או בסביבה. כחלק בלתי נפרד מתהליך השירות של ההתקנה, דואגים האחראים גם לספק את האישורים הנדרשים.

עוד נקודה שחשוב לציין, שירות התקנת מערכות סולאריות איננו מתחיל ונגמר בהתקנה. הרבה פעמים, החברות האחראיות על תהליך ההתקנה, לוקחות על עצמן גם אלמנטים נוספים, כמו למשל, תיקון, ניקוי ועוד. כל דבר קטן שיכול להשפיע כך או אחרת על תהליך ההתקנה והשימוש.

כיצד בוחרים את החברה הנכונה

בשביל שתהליך ההתקנה יתבצע בצורה מקצועית ומסודרת, יהיה נכון מצידנו לבחון את החברות השונות המספקות שירות מסוג זה וכמובן לבחור בסופו של דבר את החברה הטובה ביותר. אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של חברות הפעילות בישראל ומספקות שירות התקנת מערכות סולאריות הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי.

הבחירה צריכה להתבצע על פי ניסיון החברה, סוג הפאנלים ואיכותם, וכמובן על פי אופי השירות והתהליך שהחברה מספקת לנו. ככל שהוא יתבצע מהר יותר, ככל שהוא יתבצע בצורה מסודרת ואחראית, על מנת להשלים את התהליך ויהיה ניתן להשתמש בפאנלים ובמבנה בכלל, אזי יהיה נכון מצידנו לבחור את החברה שתוכל לספק לנו את זה.