עו"ד פלילי

הליך פלילי זהו הליך שמתחיל ממידע המגיע אל המשטרה על עבירה שנעשתה או בעקבות הגשת תלונה. המשטרה פותחת בחקירה ומתחילה באיסוף ראיות. אלו יובילו אחר כך לבניית התיק המשפטי.

בשלבי החקירה, זה הזמן הנכון ביותר לפנות אל עורך דין פלילי.

לא כולם מודעים לכך כי כאשר המשטרה מתחילה לאסוף ראיות ולחקור את המקרה, זה למעשה הזמן אשר בו בונים את התיק המשפטי. לאחר שיהיה התיק או אז הדרך להרשעה תהיה מהירה יותר משניתן לדמיין.

מסיבה זו חשוב מאוד לפנות אל עורך דין פלילי כבר בתחילת הדרך על מנת שההתנהלות תהיה הכי יעילה בשלבים המוקדמים.

טעות נפוצה – להודות באשמה

יש אנשים שחושבים כי אם הם יודו באשמה המיוחסת להם גם אם היא לא נכונה, הם יביעו חרטה ויבטיחו לתקן את דרכם, המשטרה תעזוב אותם לנפשם. חשוב לדעת כי זוהי טעות שיותר מידי אנשים נופלים בהם. החקירה המתישה הלוחצת את הנחקר לקיר,עו"ד פלילי עלולה לגרום לו ליפול בכך והדבר הבא יהיו אזיקים ומעבר לבית מעצר. משם הדרך להארכת מעצר ולדיון משפטי ועונש בסדר גודל כזה או אחר, הדרך סלולה עם כל מה שכרוך בכך.

באישום הפלילי יש גם זכויות

כאשר הנאשם פונה אל עורך דין פלילי, הוא מקבל את כל המידע בדבר הזכויות המגיעות לו. חשוב שכל אחד ידע מה באמת מגיע לו ולמה הוא זכאי במהלך החקירה, כך שיהיה מעט איזון ביחסי הכוחות בחדר החקירות. הנחקר הוא כמובן החוליה החלשה בכל הסיפור. הזכויות שניתנות לו מאפשרות לו להתמודד עם מעט יותר כלים.

עורך דין פלילי יהיה זה שייתן לו את הכלים הנכונים.

אחת הזכויות היא 'זכות השתיקה'. גם אם לנאשם יש הרבה מאוד מה לומר להגנתו, עדיין, השמירה על זכות השתיקה, היא זו שעשויה להיטיב עם מצבו.

עורך דין נמצא בשטח

כל נאשם ירגיש הרבה יותר בטוח כשעורך הדין יהיה בתמונה. הדבר יתרום לחוסן הנפשי שלו והוא ירגיש הרבה יותר בטוח בכל התהליך.

מלבד זאת חשוב לדעת כי במקרים רבים יוכל עורך הדין לצמצם את הנזקים ואף למנוע את הגשת כתב האישום.