אחד הכלים העומדים לרשות מעסיקים ומנהלים, כשהם מחפשים דרכים כיצד לייצר קבוצה מנצחת של עובדים, אשר ישתפו פעולה במהלך עבודתם במטרה להשיג תוצאות איכותיות, היא דרך כלים ואמצעים שניתן להפעיל מחוץ לשעות העבודה.

כלומר, לצד שיחות מוטיבציה, שיחות אישיות, בונוסים וכדומה, הם יכולים להשתמש בכלים מחוץ לשעות העבודה ובכך לייצר מנגנון המאפשר להם לגבש את העובדים לכדי קבוצה משותפת, קבוצה אחת שתפעל ביחד. אחד הכלים הפופולריים לשם כך הוא יום גיבוש לעובדים.

מדוע יום גיבוש יכול להיות כלי מצוין לעובדים

על מנת להבין מדוע יום גיבוש הוא כלי שהרבה מאוד מנהלים בוחרים בו, ולמה הוא נחשב לכלי עבודה מצוין מול עובדים מסוגים שונים, צריך תחילה להבין מה זה וכיצד הוא בא לידי ביטוי, כיצד משתמשים בו.

הרעיון שעומד מאחורי יום גיבוש לעובדים, הוא להוציא אותם מהאזור המוכר להם, קרי מקום העבודה, לספק להם פעילות אחרת מחוץ למקום העבודה, בשעות העבודה או מחוצה להם, כך הם ילמדו להכיר אחד את השני שלא בזמן העבודה ויוכלו לייצר תקשורת אחרת, כזו שתעזור להם גם במהלך שעות העבודה.

אנחנו יכולים למצוא דוגמאות כפי שנוכל לראות בהמשך לימי גיבוש, למשל, חוויהמה שייט, משחקים ועוד. באופן טבעי כשבוחרים פעילות מסוימת, אזי שהיא צריכה להתאים לאופי וסוג העובדים, היא צריכה להתאים לסגנון שלהם, וכמובן להתאים למועד ולזמן בו מבקשים לבצע את הפעילות. כך שיהיה ניתן לבצע אותה בצורה נוחה ובטוחה, ללא מגבלות כאלה ואחרות.

דוגמאות לימי גיבוש אפשריים

חוויהמה שייט – אחד מימי הגיבוש הפופולאריים ביותר נערכת במסגרת חוויהמה שייט, יום גיבוש הנערך בכנרת וכולל שייט בימה. אפשר לשלב במסגרת יום זה, גם פעילויות אחרות שייערכו ביבשה וכמובן אפשר לשלב בשייט גם ארוחה טובה.

פיינטבול – אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב מקומות עבודה רבים, הוא משחק פיינטבול הנערך המתחם המיועד לכך. הוא כולל חלוקה של העובדים לשתי קבוצות, אלו אמורים להתחרות זו בזו, באמצעות כלי נשק היורים כדורי צבע. האחרונים ששורדים, מנצחים.

טיול בשטח – מדובר על פעילות משותפת הכוללת טיול בטבע. כך במשך מספר שעות יכולים העובדים להכיר אחד את השני לעומק, לעזור אחד לשני, לבלות ולהתרשם מהנופים מסביב ועוד. אפשר לארגן גם ארוחה טובה ואם רוצים, ניתן גם להפוך את זה לפעילות בת יומיים, עם שינה במלון או באוהלים.

משחקי ספורט – יש מקומות עבודה שמארגנים יום ספורט לעובדים. הם מתחרים אחד בשני ואחד לצד השני. מיועד גם לגברים וגם לנשים כמובן, אפשר לשלב מגוון רחב של פעילויות ספורט שונות, במים וביבשה.

סדנאות אומנות – חוויה ייחודית הכוללות יצירות שונות, אפשר לשלב גם סדנאות בישול וסדנאות אחרות מתאימות לעובדים.