זכיינות בישראל - יוסי מלכה

בישראל קיימים עסקים רבים הפועלים בשיטת הזכיינות והדבר נפוץ במיוחד בתחום המסעדנות, בתי הקפה, קוסמטיקה ויופי, מוצרי צריכה אופנה והנעלה ועוד. שיטה זאת טובה מאוד לאנשי עסקים בתחילת דרכם ולאנשי עסקים המבקשים למכור מוצר ממותג. כך, הן יכולים להיות בטוחים שתהיינה מכירות רבות ולהתמקד בעיקר בניהול לוגיסטי של העסק. אם מוסיפים לכך את התמיכה הניהולית, הליווי הצמוד, הייעוץ והמחויבות להצלחה של הרשת הרי שיש כאן תנאים מבטיחים התורמים להצלחה.

לצד כל אלה, יש לזכיין התחייבויות שונות. העיקרית שבהם היא תשלום סכום חד פעמי עבור קבלת הזכיינות עצמה. סכומים נוספים משולמים לפירמה מדי חודש והם נקבעים על פי אחוזים ממחזור המכירות שלו. יש סכומים קבועים אחרים המשולמים לה עבור פרסום שהיא מבצעת וליווי אחר. בנוסף, מתחייב הזכיין לרכוש את המוצרים מהרשת בלבד ולעבוד תחת הנחיותיה. הניסיון מלמד שעסקה כזאת היא, לרוב, כדאית, ובוודאי, כאשר הרשת היא בעלת מוניטין. צריך לזכור כי סניפי רשת כזאת נחשבים למועדפים וימוקמו במקומות בולטים בתוך קניונים מובילים אליהם מגיעים לקוחות רבים.

זכיינות בישראל - יוסי מלכהמאפשרת מכירות רבות ועם ניהול נכון יכול כל סניף כזה לשגשג. המכירות מגיעות מקהל לקוח מושבע האוהב את המוצרים וכן, מקהל לקוחות מזדמן אשר מצוי בקניונים, במרכזים מסחריים, ברחובות ראשיים ובמקומות הומי אדם שחלקם הינם תיירותיים. ניהול עסק זכיינות חייב להתבצע על ידי איש עסקים המבין בתחום. ההשקעות הראשוניות הן גדולות וכדי להחזירן וליצור הכנסות ורווחים יש צורך בידע וניסיון. כך, שמומלץ לכל מי שנכנס לתחום לצבור ניסיון בעסק דומה כשכיר, כמנהל, כשותף וכדומה.

קבלת זכיינות בישראל יכולה להגיע במקום קיים שבעליו רוצים לפנותו או במקום באזור חדש. כמו בכל עסק, יש צורך לנהל אותו בצורה מושכלת עד לקבלת ההכנסות הראשונות וכאן הרשת יכולה לייעץ רבות. יחד עם זאת, יש צורך להתאים את תחום העיסוק לאישיות הבעלים. לעסקי מסעדנות, למשל, רצוי להיכנס עם ידע קודם בהכנת אוכל ובהגשתו. טוב להתייעץ בנושא זה ובנושאים אחרים עם יועץ עסקי המתמחה בתחום. יש ברשותו ידע רב וניסיון מצטברים אותם הוא מנצל לטובת לקוחותיו.