זכיינות בישראל

שיטת הזכיינות מקובלת מאוד בישראל. היא נפוצה בתחומי מסעדנות, בתי קפה, אופנה, הנעלה, מוצרי צריכה, קוסמטיקה ויופי ועוד. רשתות מובילות ובעלות מוניטין מחזיקות סניפים משלהן אבל מוכנות גם לקבלת זכיינים אשר ינהלו בעצמם את הסניפים שברשותן בכפוף לתנאים ולאסטרטגיה שהחברה מכתיבה. כאשר שני הצדדים, הזכיין והרשת, מגיעים להסכמות עסקיות אזי העסקה יוצאת לדרך. זכיין יכול להיכנס למקום קיים או לפתוח סניף חדש באזור או בקניון  שבו לא היה קיים סניף קודם לכן.

זכיינות בישראל מתנהלת כדלקמן: הזכיין מקבל רשות למכור מוצרים של חברה בעלת מותג ידוע. הוא מקבל הדרכה, ליווי עסקי ופרסום שוטף לאורך כל השנה. בתמורה הוא משלם לפירמה תשלום חד פעמי שלא מוחזר עבור הזיכיון, ובנוסף, סכומי כסף חודשיים הנקבעים על פי אחוזים ממחזורי המכירות, וכן, כספים קבועים נוספים בגין הליווי, הייעוץ והפרסום. ההשקעה הראשונית במקום ובציוד היא שלו. בנוסף, הוא חייב לרכוש את המוצרים מהחברה עצמה. הוא חייב לנהל את הסניף על פי הוראות הרשת. במקרים של בתי קפה, למשל, על פי תפריט המוכתב על ידה בתוספת שינויים המותאמים לצרכיו והמאושרים על ידה.

שיטה זאת טובה מאוד לאנשי עסקים בתחילת דרכם, ולאחרים, אשר רוצים בטחון ולמכור מוצר מצליח. כך, תהיינה פחות נפילות עסקיות ועם ניהול נכון ניתן יהיה להגיע למחזורי כספים גדולים, להכנסות ורווחים נאים. כך, שהפרנסה במקרים של רשתות מצליחות מובטחת. הרשת מעוניינת מאוד בהצלחת הזכיין, ולכן, הסיוע שיקבל יהיה רב. סניפי רשתות מסעדות ובתי קפה בעלות מוניטין מבוקשים מאוד וכל קניון ישמח לקבלם בתנאים טובים. כך מובטח לזכיין קהל לקוחות שעליו הוא יכול לבסס את פעילות העסק.

זכיינות בישראל היא תחום עסקי מבטיח ולמרות הפיתוי  יש להיכנס אליו עם תכנון נכון ובזהירות. ראשית, יש צורך להבין בתחום ולהיות בנוי לעסקים. ניסיון יכול להגיע מעיסוק קודם בתחום כשכיר, מלימודים בתחום ועוד. בנוסף, יש צורך להתאים את תחום העיסוק לאופי והאישיות וצריך להיות ערוך לעבודה קשה ותובענית.  מומלץ להתייעץ עם יועץ עסקי המתמחה בתחום. הוא יספק את העצות הנכונות אשר תמנענה טעויות ואשר תתרומנה להצלחת העסק.זכיינות בישראל