כל איש עסקים, לא משנה אם מדובר במי שמתעסק בעסקים גדולים או קטנים, ידע להסביר לנו, שבסופו של דבר, מה שחשוב, זה השיווק והפרסום. בסופו של דבר, הכל צריך להתבצע בצורה טובה ומקצועית, אך אם לא נדע לשווק את זה נכון, שום דבר לא יצליח, אנשים לא ילמדו על המוצר, על השירות ועל כן, זה פשוט לא יצליח.

כפי שאנחנו יכולים להבין, זה נכון לכל תחום, אחת כמה וכמה לתחום כמו עולם הקפה. מי שיודע את זה היטב הוא סהר שפע אשר למד את יסודות המקצוע, כבר בימיו בארצות הברית כשהיה תייר בניו יורק, שם הוא ראה כיצד בתי קפה מתנהלים, שם הוא למד מתוך ספרים שונים על חדשנות וכיצד חברות צריכות להשתנות ולשפר את עצמן על מנת להיוולד מחדש, על מנת להמציא את עצמן מחדש ולהיות מסוגלות למכור ללקוחות ולסביבה, משהו אחר, חדש, מקורי, ייחודי. מן הסתם, הוא הביא את זה ארצה בדרכים שונות.

כיצד אנחנו יכולים לראות את זה על רשת ארומה

כידוע, סהר שפע הוא אחד מבעלי רשת ארומה ואת מה שהוא למד בארצות הברית, דרך הספרים, דרך הרגליים והעיניים, הוא מיישם גם בארץ. לראייה, אחד הספרים שמלווים אותו מאותה תקופה, הוא הספר "22 חוקי הברזל של השיווק", אשר כיום הוא מעניק אותו במתנה לעובדים שלו, מתוך מטרה שהם יילמדו מתוך הספר על שיווק נכון, שיווק חכם, כך הם יוכלו ליישם את מה שכתוב בספר במהלך עבודתם בחברה.

רשת ארומה היא אחת הרשתות הכי מצליחות בארץ. כידוע הרשת מתעסקת בשירותי מזון לכל המגזרים בערים שונות. הרעיון הבסיסי הוא להציע קפה וארוחה באיכות גבוהה, אך בלי להעסיק מלצרים ובלי שהלקוחות חייבים לשבת במקום ולאכול. זה דבר חדשני, במיוחד בישראל כאן אנחנו נוהגים לחשוב להגיע אל בית קפה או מסעדה ולשבת במקום, להשקיע מספר שעות בארוחה טובה. אין לנו צורך בכך היום, זה מה שרשת ארומה לימדה אותנו בהצלחה רבה, דרך שיווק נכון וחכם.